با توجه به استفاده فراوان از بطری های پلاستیکی در بسته بندی مایعات و نوشیدینی ها، لذا تولید و فروش بطری پلاستیکی حجیم و متنوع از جمله مشاغل پر درآمد به شمار می آید.
در گذشته نه چندان دور برای بسته بندی بسیاری از نوشیدینی های صنعتی از بطری های شیشه ای استفاده می شد و شاید یکی از مشهورترین و معروف ترین این نوشیدنیها، نوشابه های مشکی و زرد بود که در بطری های نیم لیتری شیشه ای در فروشگاه های مختلف به فروش می رسید و فروشندگان نیز به مشتریان این محصول مکررا تذکر می دادند که پس از مصرف نوشابه، ظرف شیشه ای آن را برگردانند تا به شرکت های تولیدکننده نوشابه برگشت داده شود و آنها پس از شتشوی این بطری های شیشه ای، دوباره از آن استفاده نمایند.
این کار علاوه بر اینکه از نظر بهداشتی و سلامت محتویات داخل بطری شبهه برانگیز بود (از آنجا که همه افراد دهانه بطری های شیشه ای را به دهان خود گذاشته و محتویات آن را مصرف می کردند و شستشوی این بطری ها نیز به صورت صنعتی و با ماشین آلات صورت می گرفت چه بسا کاملا ضدعفونی نشده و بهداشت آن رعایت نمی شد)، به دلیل هزینه بر بودن فرآیند جمع آوری بطری ها و شستشو و ضدعفونی کردن دوباره آنها موجب افزایش قیمت تمام شده این محصول می شد.

بطری پلاستیکی حجیم

مزایا و معایب مهم بطری های پلاستیکی

اما امروزه دیگر از بطری های شیشه ای برای بسته بندی نوشابه ها خبری نیست و بطری های پلاستیکی در حجم ها و اندازه های مختلف، جایگزین آنها شده اند. استفاده از بطری های پلاستیکی مزایا و معایب فراوانی داشته و نسبت به بطری های شیشه ای تفاوت اقتصادی و زیست محیی فراوانی دارد که از جمله مهم ترین آنها کم هزینه تر بودن استفاده از این بطری ها و مشکلات زیست محیطی دفع زباله های پلاستیکی است.

مدیر فروش؛ مهندس علی اکبر سعادتی نسب
شماره تلگرام:۰۹۳۵۱۷۹۲۲۰۷
شماره تماس :۰۹۱۲۴۶۶۶۹۸۴
ای دی کانال دنیای بطری پلاستیکی
@worldofplasticbottle
ای دی شخصی
@Alisaadatinasab

ایمیل: sdtnsb@yahoo.co.uk

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *