از طرح محققان ایران برای بازیافت بطری پلاستیکی اطلاع دارید؟ آیا می دانید که محققان با انجام چند طرح، مقام اول را در جهان کسب کرده اند؟ روش های قدیمی بازیافت بطری با روش جدید آن در چه زمینه ای تفاوت دارد؟ آیا می دانید میزان سرانه ی مصرف بطری ها در ایران چقدر است؟
از آن جا که در ایران سرانه ی مصرف بطری های پلاستیکی پت۳ کیلوگرم در سال می باشد و هزینه ی بازیافت این حجم انبوه بسیار زیاد بوده و تخریب زیست محیطی را نیز شامل می شود و در نتیجه روش بازیافت جدید آن توسط محققان ایرانی بسیار مقرون به صرفه می باشد.
در روش های قبل، بازیافت به گونه ی فیزیکی و همراه با ذوب شدن بطری صورت می گرفت. اما در روش های جدید بطری به گرانول تبدیل می گردد.
در روش های سابق بطری که به روش فیزیکی بازیافت می شد فقط یکبار قابل بازیافت بود، در این روش پت با تمام ناخالصی ها داخل رآکتور همراه با مواد شیمیایی حل می گردد و طی چند مرحله تحت فشار قرار می گیرد و فیلتر می شود و در نهایت پت به دست می آید.هیچ ماده ی اضافی در این مراحل و این فرآیندها باقی نمی ماند. این ماده ارزش بالایی دارد و از نطراقتصادی مورد توجه قرار گرفته است چون با خلوص۵/۹۹ درصد استخراج می شود.از این موادهای حاصله می توان در صنایع رنگی و نساجی استفاده کرد.
برای شستشو و جداسازی ظروف پت نیازی به راه اندازی و جداکننده ظروف از بقیه آلودگی ها مانند درپوش، برچسب و احداث خط شستشو و خشک کردن ظروف ندارد.

مدیر فروش؛ مهندس علی اکبر سعادتی نسب
شماره تلگرام:۰۹۳۵۱۷۹۲۲۰۷
شماره تماس :۰۹۱۲۴۶۶۶۹۸۴
ای دی کانال دنیای بطری پلاستیکی
@worldofplasticbottle
ای دی شخصی
@Alisaadatinasab

ایمیل: sdtnsb@yahoo.co.uk

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعدا رای: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *