از چه ظروفی می توان به جای بطری پلاستیکی استفاده کرد؟ دانستنی های شما از بطری پلاستیکی و ظروف آن چیست؟ از جمله دلایل منع ظروف پلاستیکی و همچنین بطری پلاستیکی آگاهی دارید؟ آیا می دانید در جهان طرف هایی وجود دارد که می توانند جایگزین بطری و ظروف پلاستیکی گردند؟
از سوی وزارت بهداشت توصیه شده است که از طروف گیاهی بجای ظروف پلاستیکی استفاده گردد. این امر به دلیل طبیعی بودن و همچنین تجزیه پذیر بودن بطری و ظروف پلاستیکی می باشد زیرا این ظروف و بطری های پلاستیکی دو دلیل استفاده ی منع در آن ها وجود دارد که یکی از دلایل آن وابسته بودن آن ها به ترکیبات نفتی از نظر اقتصادی یا به عبارت دیگر از نظر اقتصادی چون وابسته به نفت هستند و مقرون به صرفه نیست و دور شدن آن ها از مصرف زیاد مواد طبیعی.
دلیل دوم آن عدم تجزیه ی بطری و ظروف پلاستیکی در طبیعت است که با گذشت چندین قرن مجددا وارد چرخه ی موادغذایی شده و اثرات منفی برسلامت مواد غذایی می گذارد و در نتیجه تولید این ظروف هم برای انسان مضر بوده و هم باعث تخریب محیط زیست می گردد و در عین حال خسارات جبران ناپذیری را به محیط زیست وارد می کند.
نکات مفیدی درباره ی بطری و ظروف پلاستیکی آن وجود دارد که می توان به آن ها اشاره کرد. بطری پلاستیکی آب را درون فریزر قرار ندهید که یخ بزند چون باعث آزادسازی سمی به نام دیوکسین از این ظرف می شود.
چایساز و ظروف همزن پلاستیکی به دلیل ماهیت پلاستیکی ای که دارند وقتی در مقابل حرارت قرار بگیرد مواد مضر آن وارد آب و مواد غذایی شده و باعث بروز سرطان می شود.
در بطری های شیر و آب و پستانک نوزادان که همگی از پلاستیک ساخته شده اند، می توانند نقش مهمی در مسمومیت نوزادان گردند.

مدیر فروش؛ مهندس علی اکبر سعادتی نسب
شماره تلگرام:۰۹۳۵۱۷۹۲۲۰۷
شماره تماس :۰۹۱۲۴۶۶۶۹۸۴
ای دی کانال دنیای بطری پلاستیکی
@worldofplasticbottle
ای دی شخصی
@Alisaadatinasab

ایمیل: sdtnsb@yahoo.co.uk

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعدا رای: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *