آیا با فرایند تولید پریفرم در ساخت بطری پلاستیکی پت آشنایی دارید؟ درباره ی پریفرم و تعریف آن چه می دانید؟ چرا پت ماده ی مناسبی برای ساخت بطری پلاستیکی است؟ آیا از پلاستیک هایی که در ساخت بطری پلاستیکی استفاده می شود اطلاع دارید؟
برای ساخت بطری پلاستیکی از۴ نوع پلاستیک به نام پلی پروپیلن، پلی کربنات، پلیا تیلن، پلیوینیل کلراید، پلیا تیلن ترفتالات، استفاده می شود. طی این فرایند ابتدا استروژن را با حرارت بالا مذاب کرده و این کار با باد کردن پلیمر در قالب های مختلف ادامه می یابد.
ماده ای که در ساخت بطری پلاستیکی استفاده می شود پت است این ماده در حالت مذاب استحکام زیادی ندارد به همین دلیل ماده ی مناسب برای تولید پریفرم محسوب می شود با وجود ماده ای به نام پت، نیازی به تولید پریفرم نیست. بنابراین پریفرم توسط تزریق مذاب پت کریستاله در قالبر خود تولید شده و سپس پت امورف یا پریفرم قالب گیری شده است و در انتهای این فرایند دمیده می شود.
همانطور که گفته شد چون پت در حالت مذاب استحکام لازم را ندارد در نتیجه مواد پت را درون قطعات لوله ای شکل توخالی می ریزندکه در واقع همان شکل دلخواه بطری های پلاستیکی به حساب می آید که در مراحل بعد این قطعات حاصله که نتیجه ی فرایند تزریق است درون دستگاه بادشکن شکل داده و با در نظر گرفتن قالب بطری و همچنین وزن پریفرم در تولید کردن انواع بطری های پلاستیکی به کار می برند.

مدیر فروش؛ مهندس علی اکبر سعادتی نسب
شماره تلگرام:۰۹۳۵۱۷۹۲۲۰۷
شماره تماس :۰۹۱۲۴۶۶۶۹۸۴
ای دی کانال دنیای بطری پلاستیکی
@worldofplasticbottle
ای دی شخصی
@Alisaadatinasab

ایمیل: sdtnsb@yahoo.co.uk

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *