از مزایای بطری پلاستیکی و ظروف آن چه می دانید؟ اصولا پلاستیک از چه موادی ساخته شده است؟ تاثیر بطری و ظروف پلاستیکی بر سلامت انسان چیست؟ آیا استفاده از بطری پلاستیکی و ظروف آن برای مواد غذایی مناسب است؟ مناسب بودن ظروف و بطری پلاستیکی را چگونه تشخیص می دهند؟
پلاستیک در واقع نوعی پلیمر است که از سنتز مواد اولیه ای به نام مونومر تهیه می شود که این مواد سمی است و برای سلامت انسان مضر است در صورتی که پلیمرها خنثی هستند و باعث ایجاد مشکل نمی شود و سلامت انسان را به خاطر نمی اندازد.اما مشکل اینجاست که در تهیه ی پلیمر ها مقداری مونومر باقی می مانند و در نتیجه در تهیه ی آن ها باید استاندارد های لازمه را در نظر گرفت تا برای سلامت انسان مضر نباشد. به عنوان مثال برای تهیه ی ظروف غذا.
در این زمینه وزارت بهداشت تلاش کرده تا کارخانه های ظروف و بطری پلاستیکی را از کارخانه ها و تولید کننده ی قطعات پلاستیکی که در مصارف صنعتی به کار می برند، استفاده می گردد.
از جمله مزایای بطری پلاستیکی، مقاومت آن ها در برابر مواد الکلی و شفاف بودن، طرح پذیری و همچنین انرژی کمی برای تولید آن صرف می شود و همچنین دارای قابلیت شکل پذیر بالایی می باشد و همچنین با گستردگی قابلیت خواص فیزیکی.
پلیمرها تا آنجایی که بازیافتی باشند و همچنین بطری و ظروف پلاستیکی حتما قبل از استفاده مورد آزمون های جهانی که تحت استادارد های اتحادیه اروپا و آمریکا می باشد، قرار می گیرد که طی این آزمایش ها، مهاجرت مواد سازنده ی این پلیمرها به سوی مواد غذایی مشابه مور سنجش قرار می گیرد.
با توجه به مطالب های گفنه شده هر کدام از بطذی ها درای خواص و ویژگی های گوناگون هستند.

مدیرفروش؛مهندس علی اکبر سعادتی نسب
شماره تلگرام:۰۹۳۵۱۷۹۲۲۰۷
شماره تماس :۰۹۱۲۴۶۶۶۹۸۴
ای دی کانال دنیای بطری پلاستیکی
@worldofplasticbottle
ای دی شخصی
@Alisaadatinasab

ایمیل: sdtnsb@yahoo.co.uk

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعدا رای: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *