هر روزه مقدار زیادی بطری پلاستیکی توسط اشخاص مختلفی که برای رفع عطش تشنگی خویش آب یا نوشابه ای از یک فروشگاه خریداری می کنند، به عنوان ضایعات باقی می ماند.
برای همه ی ما مطمئنا پیش آمده است که برای رفع تشنگی خویش بطری آبی خنک از یخچال یک فروشگاه در خیابان برداشته باشید. آیا تا به حال به این موضوع دقت کرده اید هر بار که یک بطری پلاستیکی از ویترین مغازه ای بر می دارید، در واقع به شیوع مواد پلاستیکی ضایعاتی در جهان و محیط زیست اطرافتان کمک کرده اید.
اگر خوش بینانه به این موضوع نگاه کنید، حداقل سیصد سال طول می کشد تا یک پلاستیک معمولی توسط موجودات خاکی، که به تجزیه ی مواد مشغولند، دوباره به خاک بازگردد.
این موضوع برای خیلی از افراد نگران کننده است. اما در برابر سیل مواد پلاستیکی ضایعاتی مانند بطری های پلاستیکی باقی مانده از مصرف نوشابه یا آب چه می توان کرد.


بازیافت بطری پلاستیکی

شاید بگویید با بازیافت می توان از باقی ماندن پلاستیک ها در طبیعت جلوگیری به عمل آورد. اما واقعا تا به حال چند نفر از شما بطری پلاستیکی هایی را که از آن ها استفاده نموده اید، به ماموران بازیافت داده اید.
همه ی انواع پلاستیک هم قابل بازیافت نیستند.
خوشبختانه بسیاری از بطری های پلاستیکی که برای بسته بندی نوشابه و آب به کار می روند، قابل استفاده ی مجدد هستند، و با استفاده از آن ها گرانول تولید می کنند.
گرانول را برای تولید مجدد مواد پلاستیکی به کار می برند، و این کار موجب بازگشت سرمایه ی زیادی به اقتصاد کشورمان می گردد.
همچنین بسیاری از افراد هم اکنون در حوزه ی بازیافت پلاستیک مشغول به کار هستند، که خود موجب اشتغال جوان ها و سرگرمی آن ها به کسب و کاری حلال و البته بسیار مفید برای جامعه ای که در آن زندگی می کنند، شده است.

مدیر فروش؛ مهندس علی اکبر سعادتی نسب
شماره تلگرام:۰۹۳۵۱۷۹۲۲۰۷
شماره تماس :۰۹۱۲۴۶۶۶۹۸۴
ای دی کانال دنیای بطری پلاستیکی
@worldofplasticbottle
ای دی شخصی
@Alisaadatinasab

ایمیل: sdtnsb@yahoo.co.uk

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعدا رای: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *