این روز ها زیاد می شنویم که از بطری های پلاستیکی نباید استفاده کرد چرا که نه تنها بر سلامت افراد بلکه بر سلامت محیط زیست هم تاثیر می گذارند. اما جالب است بدانید با پیشرفت تکنولوژی این مشکل هم بر طرف گشته و بطری های پلاستیکی نقش مثبتی را در محیط زیست ایفا می کنند.
شاید برای خیلی ها قابل تصور نباشد که بطری های پلاستیکی چگونه بر طبیعت اثر مثبت می گذارند در حالیکه تجزیه این محصولات پلاستیکی سالها به طول می انجامد؟
بطری های پلاستیکی از انواع گوناگون مواد پلاستیکی تولید می شوند که تجزیه ی این مواد در طبیعت بسیار زمانبر است و همین امر باعث نگرانی دوستداران و طرفداران محیط زیست شده است. اما نکته ی قابل تامل این است که پیشرفت تکنولوژی این مشکل را هم حل کرده و دیگر لازم نیست نگران تاثیرات مخرب زباله های پلاستیکی بر محیط زیست باشیم.
حتما از خود می پرسید چگونه می شود با بطری های پلاستیکی به محیط زیست و طبیعت کمک کرد؟
همانطور که می دانید بطری های پلاستیکی قابل بازیافت هستند اما استفاده از محصولات بازیافتی این بطری ها برای سلامتی ما کمی خطر افرین می باشد اما به تازگی یک محقق آرژانتینی به همراه تیمش در فرایند بازیافت مواد پلاستیکی موفق شدند بطری های پلاستیکی را به مصالح ساختمانی تبدیل کنند. به این مصالح، آجر های زیست محیطی( اکولوژیکی ) می گویند.
فرایند تولید این آجر های زیست محیطی بسیار ساده است فقط کافیست ذرات پلی اتیلن ترفتالات یا همان پت جایگزین شن و ماسه در آجر های معمولی شود. پلی اتیلن ترفتالات یک پلاستیک با چگالی سبک است و همین امر باعث می شود که این آجر ها سبک وزن باشند همچنین یکی از برترین مزیت های انها این است که ۵ برابر اجر های معمولی عایق هستند و در مقابل اتش بسیار مقاوم می باشند.
تقریبا برای تولید هر آجر اکولوژیکی ۲۰ بطری پلاستیکی مصرف می شود. با استفاده از این آجر ها بجای آجر های معمولی می توان از الودگی خاک کم کرد و به حاصلخیزی خاک کمک فراوانی نمود.
پس به این ترتیب با استفاده از بطری های پلاستیکی هم می توان به کاهش الودگی محیط زیست کمک کرد و هم می توان قدم مثبتی در صنعت ساختمان سازی برداشت و هم در حفظ سلامتی خود کوشا باشیم.

مدیر فروش؛ مهندس علی اکبر سعادتی نسب
شماره تلگرام:۰۹۳۵۱۷۹۲۲۰۷
شماره تماس :۰۹۱۲۴۶۶۶۹۸۴
ای دی کانال دنیای بطری پلاستیکی
@worldofplasticbottle
ای دی شخصی
@Alisaadatinasab

ایمیل: sdtnsb@yahoo.co.uk

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعدا رای: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *